Tuntuuko sinustakin toisinaan siltä, että sosiaalisen median eri sovellusten viidakko kasvaa jatkuvasti tiheämmäksi? Aiheuttaako sosiaalisen median kehityksen seuraaminen lähinnä ahdistusta inspiraation sijaan?
Ei hätää, et ole infoähkysi kanssa yksin. Vaikka moni mieltää edelleen sosiaalisen median tarkoittavan käytännössä samaa kuin blogit ja Facebook, on internetmarkkinoijalla käytössään monia muitakin tapoja tavoittaa yleisönsä – eli potentiaaliset asiakkaansa.
Olennaista viestintästrategian suunnittelussa on ymmärtää, miten kutakin sosiaalisen median kanavaa voi hyödyntää. Kaikkia kanavia ei tietenkään kannata ottaa mukaan viestintästrategiaan. Tavoiteltava kohderyhmä määrää, mitä sosiaalisen median kanavia kulloinkin kannattaa käyttää – ja miten.
Seuraava monelle sosiaalisesta mediasta tuttu humoristinen jaottelu esittää selkeästi, mistä muutamissa tunnetuimmissa sosiaalisen median kanavissa on kyse. Kun haluat vinkkejä tai vakavampaa ohjeistusta siihen, kuinka voisit hyödyntää sosiaalisen median kanavia omassa internetmarkkinoinnissasi, soittele ja kysy!