Sosiaalinen media

Visuaalinen markkinointi kannattaa sosiaalisessa mediassa

KARI HARJU

KARI HARJU

linkedin

Kari Harju on internetmarkkinoinnin asiantuntija ja Saleslion Suomi Oy:n toimitusjohtaja. Kari Harju on toiminut yrittäjänä yli 15 vuotta.

Verkko on erittäin visuaalinen viestintäväline. Varsinkaan sosiaalisessa mediassa runsas tekstin käyttö ei ole aina edes tarpeellista. Mieti esimerkiksi parturikampaamoa, jonka referenssityöt yritettäisiin kuvata yrityksen Facebook-sivuilla vain sanoin. Metsään mentäisiin.

Uncle Sam

Selkeä kehote kolmella sanalla ja yhdellä kuvalla ei jää kenellekään epäselväksi.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jos verkkoviestintäsi on ollut tähän mennessä tekstipainotteista, lue seuraavat perusteet visuaalisempaan markkinointiin. Luettuasi ymmärrät, miksi erityisesti sosiaaliseen mediaan sisältöä kannattaa tuottaa kuvin!
Kuvat personoivat brändisi.  Brändi ilman sielua on pelkkä tavaramerkki kaupan hyllyllä. Visuaalinen markkinointi auttaa Facebookin fanisivusi ja verkkosivusi vierailijoita ymmärtämään nopeammin, kuka oikein olet.
Facebookin uuden Aikajana (Timeline)-muutoksen myötä useat brändit ovat tuoneet jopa satojen vuosien mittaisen historiansa esiin entistä näyttävämmin.
Isoisän piirongin laatikosta kaivetut kuvat kertovat tarinaasi tehokkaammin kuin parhaatkaan vuosikertomukset. Kuvilla kerrot silmänräpäyksessä, mitä oikein teet. Sanoilla taas selität, miksi.
Kuvilla selität hankalat asiat helpommin. Parhaat verkkosivut huomioivat viestinnässään kaikenlaiset kohderyhmänsä käyttäjät.
Toiselle toimii teksti, toinen haluaa elävämmän esimerkin. Kuvat ja grafiikka ovat erinomaisia tapoja selittää ja tiivistää valtavia tietomassoja yksinkertaisiksi kokonaisuuksiksi.
Tätä lähestymistapaa on käytetty muun muassa Helsingin Sanomissa valtion budjettia havainnollistettaessa.
Tyylikkäät ja huolellisesti laaditut infografiikat myös jaetaan sosiaalisessa mediassa herkemmin. Käyttäjäystävällistä viestintää halutaan kuunnella ja katsella.
PINTEREST
Kuvat ajavat liikennettä sivuillesi. Yhteen kuvaan voidaan tiivistää helposti kokonaisen verkkosivun keskeinen viesti. Siksi ne myös ajavat tehokkaasti liikennettä kauttaan verkkosivuillesi! Kuvasivusto Pinterest on tästä erinomainen esimerkki. Sen on tutkittu ajavan kauttaan enemmän liikennettä verkkosivuille kuin Google +, LinkedIn ja YouTube yhteensä. Yhden ainoan kuvan voima sisäänheittäjänä on valtava.
Haluaisitko saada asiantuntijan arvion verkkoviestintäsi tilasta? Kaipaavatko verkkosivusi kirjaimien lisäksi myös kuvia? Soita ja kerro, mitä kaipaat!

Google + tekee jakamisesta jälleen kavereiden keskeistä

LUE LISÄÄ
Google + tekee jakamisesta jälleen kavereiden keskeistä
MUUT ARTIKKELIT

Anna asiantuntijoiden analysoida ilmaiseksi verkkokauppasi kasvun esteet ja saada se takaisin nousuun sitoumuksetta.

TILAA ILMAINEN KASVUN ESTEIDEN ANALYYSI